dinsdag 31 juli 2012

gehaakt rugzakje

Vandaag kwam er toch één van de drie projectjes af.
Ik besloot vorige week gewoon wat lapjes te haken in verschillende haaksteken , ik begon met een lapje in vaste met verschillende kleurtjes en daarna haakte ik een lapje in stokjes. Gewoon bedoeld om te oefenen .
Van dat lapje in stokjes maakte ik nu dit mini rugzakje, net groot genoeg om bijvoorbeeld een tien uurtje in mee naar school te nemen. Of om je mobiel en een klein beursje mee te nemen naar het strand

Ik haakte dus eerst een lapje van stokjes en daarna naaide ik die aan elkaar , in het rond maakte ik lusjes door steeds een vaste te haken dan drie lossen en dan weer een vaste om vast te maken aan het haakwerk.
Ik maakte een rond koord op breipennen zonder knop. en haakte een slinger van losse in de twee kleuren van het tasje , dat haalde ik door de lusjes. en de koordjes zette ik vast aan de zijkanten .
Dan nog draadjes wegwerken en voeren met een bijpassend stofje , dit is dan het resultaat :

Een heerlijk werkje om even tussendoor te doen ! simpel maar leuk!

2 opmerkingen:

  1. Dat heb je mooi gemaakt handig een tasje erbij

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig tasje! Leuk met de blauwe streepjes als voering.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen